Dunia Nakal Syafiq a.k.a Danny

Dunia Nakal Syafiq a.k.a Danny

Thursday, September 16, 2010

::Aidilfitri Bersama Sahabat2ku::

"Selamat Hari Raya!! kepada saudara serta saudari..setahun hanya sekali..merayakan hari yang mulia ini!!"haaaa...seronok kan dengar lagu tu..dari kecik tu lagu tu...baru lepas aku cite part sedey raye aku kan??ni nak cite part best plak..huhu..tapi xde la best mane pon sebenarnye..just best gak la..huhu...lau kowang nak taw..aktiviti aku sepanjang raya ni xlain xbukan SNOOKER jela!!adoyai..memang itu jela kejenye..duit raya aku pon abes ke situ jela..

Macam ni cite die..ni nak habaq kat angpa semua ni..kisah die bermula begini.......................................

RAYA 1st

Ape yang best ek..haa..mase raye 1st..aku pegi raya umah kawan aku Abby..da la mase tuh aku pakai baju casual..sampai2 rupe2nye kawan2 die pon ade..huhu..semua berbaju melayu lengkap..aku wat selamber je la..bukan aku xnak sama ngan dowang..dowang yang xnak sama ngan aku..huhu..then Abby ajak pegi beraya umah Girlfriend cousin die..aku pon on jela...ngatkan biase2 je..rupenye anak Dato' beb!!Perghh...jakun jap aku pegi umah die..xnak style plak ade ruang makan..ruang makan je besar umah nenek aku wa cakap sama u alls~..huhu..pastu makan2 kami pon beratur nak salam..and dapat la sowang satu envelope duit raya..haha..malam tu xde wat pape coz aku terlelap lepas maghrib and sedar2 da pagi..haha!!

RAYA 2nd


Bangun je dr tdo..aku teros siap2 nak balik ke Jengka..xsabor bebenor nak raya kat Jengka indah nan permai..huhu..tepat jam menunjukkan pukul 12..aku pon  tros start enjin kete..mula2 aku pegi bandar dulu..sebab bro aku Ery mintak tolong aku carikan tikus putih..nak wat makanan ular die..satu Kuantan aku cari..tapi xde jugak tikus tuh..then sedar2 da pukul 2..aku pon shoot teros balik Jengka..sampai je jengka..aku teros pegi umah Fifi..sebab nak perap ayam ntok BBQ malam tu..gilebabeng aku godek...pipi pon godek byk gak..selesai je godek2 ayam2 tersebut aku pegi umah Amar plak..die ade wat makan2..huhu..sedap..masak tempoyak...dari umah Amar terus kami beramai2 shoot Jerantut..nak main Snooker..huhu..main punya main..xsedar jam dah menunjukkan pukul 9 lebey..kami pun beransur la pulang sebab katenye mengikut perancangan...malam tu nak wat BBQ...sampai2 je..teros la kami setting api, tempat, ayam and tempat lepak...then kami pon start bakar ayam ape sume..credits to Amar n Syamimi sebab dowang berdua je yg bakar ayam..kami tukang makan je..credits to Pipi gak sebab die yang sediakan semuanya..huhu..



amacam..bergaya x??huhu..



bujang terhangat di pasaran hahaha....



bang ayam bang..RM2 seketul..



macam nak pergi begado pon ade kan??



Kemahiran Berfikir secara Kritis & Kreatif(KBKK)

RAYA 3rd

Raya ketiga..aku pergi teman Pipi pegi Tementi..anda semua tahu Tementi di mana??haaa...ianya merupakan satu daerah di dalam negeri Pahang yang berdekatan dengan daerah Bera..tujuan kami ke sana adalah untuk melawat nenek pipi...perjalanan ke sana lebey kurang 1 jam rasenye..xde la letey ngat aku drive..huhu..sampai kat sane kami pon makan nasi..macam2 lauk ade..sedap btol asenye dapat makan nasi mase tu..yela...dua raya aku cirit birit sebab makan campur2..huhu...lepas settle makan..aku pon terlelap la..sebab mase tu xde owang yang datang..tido punya tido..aku sedar2..tu dia!!!penoh manusia keliling aku..haha..malu punya pasal aku teros bangon dok kat tangga..rupenye2 sedara-mara pipi datang..then dalam kol 3 lebey camtu kami pon balik...


Jadi itulah serba sedikit sedutan raya bersama Danny a.k.a Syafiq yang amat comel dan kiut miutnye..haha..takkan ku lupakan raya tahun ini..penuh suka dan duka yang amat meninggalkan kesan di dalam diriku yang macho lagi bergaya ni..huhu..aku dah cite sal raya aku..anda di rumah bagaimana??


No comments:

Post a Comment